klient nowej generacji

Nowy wiek to nowy Klient? Czy Content Marketing w tym wypadku wystarczy?

Dwudziesty pierwszy wiek przyniósł niesamowity rozwój w wielu gałęziach gospodarki. To sprawiło, że ludziom żyje się coraz lepiej. Wygoda i komfort codziennego życia są dziś niezwykle ważne. Od współczesnego świata ludzie wymagają jednocześnie coraz więcej. Przyzwyczajeni do wysokich standardów usług czy produktów mają zdecydowanie bardziej wygórowane oczekiwania wobec nowych marek i firm. Klienci w dzisiejszych czasach chcą dokonać zakupów szybko i najlepiej bez wychodzenia z domu. Skrupulatnie przeszukują Internet i dokonują oceny znajdujących się tam produktów. Ich opinia może zaważyć na sukcesie lub na niepowodzeniu Twojej firmy. Nasuwa się więc pytanie czy nowy wiek to nowy Klient? Czy Content Marketing w tym wypadku wystarczy?

Jak zdobyć klientów?

Istnieje sporo poradników jak zdobyć klientów. Jeśli zależy Ci na nowych kontrahentach, z pewnością powinieneś zaistnieć w Internecie. Musisz zadbać o to, aby osoba, która trafi na Twoją stronę w sieci z łatwością znalazła wszystkie potrzebne informacje, a także intuicyjny kontakt. Skoncentruj się więc na wysokiej jakości umieszczanych tam treści oraz na niepowtarzalnej szacie graficznej. Jeśli chodzi o pierwszy czynnik – sprawdź czy spełnia on wymagania SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach). Tutaj pomoże z pewnością profesjonalny SEO copywriting. Zadbaj też aby strona była responsywna – powinna nadawać się do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Jest to bardzo ważne, bo ponad 50% współczesnych klientów korzysta ze smartfonów czy tabletów.

 

blog firmowy

Wdrożenie na stronie firmowego bloga pomoże robotom wyszukiwarki zebranie szerszych informacji o Twojej witrynie, co w przyszłości przełoży się na wysoką pozycję. Wartościowe opisy produktów i kategorii sprawią, że Twoja strona będzie wyświetlała się na zapytanie użytkowników. Przez to więcej osób może do niej dotrzeć, a co za tym idzie chętniej zainteresuje się Twoją ofertą. Warto także pamiętać, że klient “nowej ery” częściej dokonuje zakupów online (chce w ten sposób oszczędzić czas i pieniądze), dlatego dobrym pomysłem będzie stworzenie sklepu internetowego, do którego link znajdować się będzie na Twojej stronie internetowej.

Reklama na Facebooku

Marketing w social mediach to niezwykle ważna kwestia jeśli chcesz osiągnąć sukces. Dlatego kolejnym krokiem będzie stworzenie profilu na portalach społecznościowych. Musisz być jego aktywnym użytkownikiem – systematycznie dodawaj merytoryczne posty, dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem, a pomiędzy tym przemycaj dyskretnie swoje produkty. Poprzez takie działanie zyskasz grono zaufanych fanów. Dobrym rozwiązaniem jest także płatna reklama na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, która zwiększy zasięg Twoich postów, a przez to dowiedzą się o Tobie osoby, które do tej pory Cię nie znały.

Potrzebą współczesnego konsumenta jest również szybkie zaspokojenie swoich potrzeb. Chce on być na bieżąco z najnowszymi ofertami, atrakcyjnymi zniżkami i promocjami. Ponadto najlepiej, aby miał możliwość otrzymania darmowych próbek produktów, a zakupy odbywały się w zaciszu domowym za sprawą jednego kliknięcia. Błyskawiczna wysyłka i dostawa jest oczywiście standardem. Wszystko to możesz zaproponować swojemu wymagającemu klientowi za pomocą profesjonalnej aplikacji, która będzie na bieżąco przypominać mu o korzyściach jakie oferuje Twoja marka.

Jak utrzymać zdobytego klienta?

To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Klient “nowej ery” jest znudzony nadmiarem informacji, usług i towarów, dlatego musisz sprawić, że akurat Ty go zainteresujesz. Musisz zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby klient stając przed wyborem zakupu produktu, wybrał Twój, bez względu czy jest droższy lub mniej znany od pozostałych. Lojalny konsument jest bezcenny. Ciągle buduj zaufanie do swojej marki i bądź zawsze wiarygodny. Zwróć uwagę jak działają największe globalne firmy. Pracujący dla nich specjaliści wiedzą, że dobra reklama i budowanie przyjaznych relacji w Social Mediach to podstawa sukcesu. Zaskakuj więc, wprowadzaj innowacje, inspiruj się aktualnymi trendami, obserwuj, zadawaj pytania, tak aby w sposób nowoczesny rozwiązywać bieżące problemy swojego klienta.

Zmieniające się trendy w marketingu nie zawsze mogą wpasowywać się w sposób prowadzenia przez Ciebie firmy. Warto jednak interesować się nimi i odpowiednio dostosowywać je do Twojej działalności i potrzeb klientów. Internet daje nieograniczone możliwości, dzięki którym możesz sprostać wymaganiom odbiorców.